Kwekerij Bouten heeft Themedutch webbureau eind 2017 uitgenodigd voor een gesprek over de bouw van een nieuwe website. De ontwikkeling van een nieuwe huisstijl was al in volle gang en een nieuwe mobielvriendelijke website in de nieuwe huisstijl sluit daar natuurlijk mooi op aan. Kwekerij Bouten en Themedutch hebben samen de opdracht voor de nieuwe website geformuleerd:
Ontwikkel een eigentijdse, verfrissende en gebruiksvriendelijke website die past bij het familiebedrijf. In het ontwerp worden het nieuwe logo en huisstijlkleuren geïntegreerd. Op de nieuwe homepagina wordt een nader te bepalen vorm van blokken gekozen waardoor bezoekers meteen een goed en duidelijk overzicht krijgen waar kwekerij Bouten voor staat en wat zij te bieden heeft. Naast gebruiksgemak, wordt bij de nieuwe website stevig ingezet op de seizoenen, maar ook sfeer en beleving voor de bezoekers van de website.
De website wordt in 2 talen gebouwd en voorzien van een nieuwsbriefmodule en een veilige SSL-verbinding. Er wordt een e-mailtemplatedesign ontworpen in de stijl van de nieuwe website en huisstijl, en dient als basis voor de toekomstige digitale nieuwsbrieven van Kwekerij Bouten. Kwekerij Bouten maakt veel gebruik van social media via Facebook. De Facebookpagina is daarom bereikbaar via alle pagina’s.
De nieuwe website van Kwekerij Bouten wordt door Themedutch ontworpen en gebouwd op het gebruiksvriendelijke cms-systeem WordPress. Maar ook de hosting, het onderhoud en updates van de website worden verzorgd door het webdesign en development bureau uit Roermond.